کد مطلب: 140147
آيت الله موحدي کرماني:
مسئولين حل مشکلات کشور را شوخي نگيرند/ جهاد کبير يعني از تبعيت آمريکا بپرهيزيم
تاریخ انتشار : 1395/03/21
نمایش : 1958
امام جمعه موقت تهران گفت: بياييد ما و بخصوص مسئولين تصميم بگيريم يک جهاد کبير را انجام دهيم و فريب دشمن را نخوريم و از تبعيت از آمريکا بپرهيزيم.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله موحدي کرماني امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه اين هفته پايتخت با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اين ماه فرصت خوبي است تا براي خود توشه فراهم کرده و سعادتمند شويم.

وي با بيان اينکه خداوند ما را گرفتار خواب غفلت نکند، گفت: همه ما راجع‌به دشمنان خارجي زياد حرف شنيده‌ايم، آمريکا، اسرائيل، غرب همراه آمريکا و به ويژه آل سعود دشمناني براي ايران اسلامي هستند و زياد گفته‌ايم که بايد دشمن، توطئه‌ها و نقشه‌هاي آنها را بشناسيم و درمقابل آن به مناسبت اقدام کنيم.

موحدي کرماني ادامه داد: اما کم‌تر مطرح شده که همين برنامه را در مقابل دشمن داخلي هم داشته باشيم، شيطان و هواي نفس دشمنان ما هستند و نقشه‌هاي متنوع دارند. خيلي بايد مراقب بود که گرفتار توطئه‌هاي شيطان نشويم.

امام جمعه موقت تهران تأکيد کرد: انسان اگر به دام شيطان افتاد، شيطان او را به زمين مي‌چسباند و اسير هواي نفس مي‌شود، به عنوان مثال آنگاه انسان مي‌گويد چطور مي‌توانم به مقامي برسم که لايق آن مقام نيستم.

وي اظهار داشت: بايد توجه کنيم زبان ما ترجمان قلب ما باشد و زبان‌مان از دل جدا نباشد. اين جور نباشد که به جهاني که پر از غرور است چسبيده باشيم و فريب آن را بخوريم.

موحدي کرماني در پايان خطبه اول اظهار داشت: انسان بايد توطئه‌هاي شيطان را بشناسد و نقاط ضعف بي‌شمار خود را دريابد.

آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با بيان اينکه اين انقلاب مقدس بيني استکبار را به خاک مالانده و کشور را آزاد کرده است، گفت: مسائلي که ما را تهديد مي‌کند، يکي جهالت و ديگري ظلم و ستم است.

وي افزود: اينکه انسان نفهمد وظيفه‌اش چيست و بصيرت نداشته باشد و دوم اينکه ظلوم باشد و نداند وظيفه‌اش چيست، دو مسئله‌اي است که انقلاب اسلامي را تهديد مي‌کند.

خطيب موقت نماز جمعه در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادي و لزوم توجه مسئولان به حل آن،‌ خاطرنشان کرد: مسئولان در حل مشکلات کشور جديت کامل داشته باشند و مسائل را شوخي نگيرند و همچنين مشکلات را با همدلي و همزباني حل کنند تا اقتصاد کشور را به حرکت در آورند تا به اقتصاد مقاومتي برسيم و مشکلاتي چون رکود و بيکاري حل شود.

وي در ادامه افزود: کاهش رکود و مبارزه با قاچاق و همچنين مبارزه با مفاسد اقتصادي و اداري و همچنين اهتمام به فرهنگ جامعه و به‌ويژه جوانان از مسائلي است که لزوم توجه به آن بسيار ضروري است.

آيت‌الله موحدي کرماني با اشاره به لزوم توجه به جهاد کبير توسط مسئولان عالي کشور، اظهار داشت: جهاد کبير انجام دهيم و گول دشمن را نخوريم و از تبعيت آمريکا در مسائل مختلفي چون فرهنگ، سياست و اقتصاد بپرهيزيم که اين همان جهاد کبيري است که رهبر انقلاب بيان کرده و بر آن تأکيد دارند.

وي در ادامه با اشاره به سياست‌هاي خصمانه عربستان سعودي،‌ اظهار داشت: برخي انسان‌هاي گمراه عبرت‌انگيز هستند، اين عربستان سعودي که خود را خادم‌الحرمين مي‌داند، شاهد هستيم که به چه سرنوشتي دچار شده و سقوط کرده است. همچنين از خدا بريده و به دامان آمريکا و رژيم اشغالگر قدس افتاده و شاهد هستيم که چه برخوردي با ضيوف‌الرحمان و زائران حرم الهي مي‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: کار رژيم سعودي به جايي رسيده است که نسل‌کشي در يمن و حمايت از گروه‌هاي تروريستي يکي از امور روزمره‌اش شده است و در اين زمينه از آمريکا و رژيم صهيونيستي تبعيت مي‌کند. اين نبايد براي ما عبرت باشد؟ که اگر فردي از خدا جدا شد، به چه جايگاهي مي‌رسد و به چه ذلتي مبتلا مي‌شود.

آيت‌الله موحدي کرماني در ادامه با انتقاد از وضعيت کنوني نمازگزاران در مصلاي تهران، گفت: من از متصديان مصلي تقاضا مي‌کنم هرچه زودتر بکوشند تا نمازگزاران از مصلي استفاده کنند، چون مصلي براي نماز جمعه است و براي تجارت نيست.

وي ادامه داد: نمازگزاران با زبان روزه در مقابل آفتاب نماز مي‌گزارند و اين درحالي است که اين سوال ايجاد مي‌‌شود که چرا مصلي در جايگاه اصلي‌اش قرار نمي‌گيرد و اين در يک کلمه ظلم به نمازگزاران و روزه‌داران است و خدا از اين ظلم به‌راحتي نمي‌گذرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بيان اينکه امام به اسلام و کشورمان عزت داد، گفت: امام(ره) فرياد زد و مردم هم خوب جواب دادند و تبعيت کردند، در دوران مبارزه عليه رژيم ستم‌شاهي يک فرياد بلند بود و بس و آن فرياد،‌فرياد ولي‌امر و رمز  موفقيت بود و امروز نيز رمز موفقيت همين است.

وي در ادامه با تأکيد بر يک‌صدايي در جامعه و از سوي مسئولان خاطرنشان کرد: يک صدا به گوش برسد، قانون اساسي مي‌گويد سياست‌هاي کلي نظام را بعد از مجمع تشخيص، ولي‌فقيه تعيين مي‌کند و همه سياست‌ها بايد توسط ولي‌فقيه تأييد و تعيين شود.

آيت‌الله موحدي کرماني ادامه داد:‌ چندصدايي دشمن را اميدوار مي‌کند و همدلي و همزباني را با مشکل مواجه مي‌کند، مجلس خبرگان نيز بر اين امر مهم تأکيد فراوان داشت که يک‌صدايي و اتحاد کلمه نياز اساسي امروز جامعه است.

وي در پايان و در همين زمينه خاطرنشان کرد: گويندگاني که صحبت‌ مي‌کنند يک‌صدايي را رعايت کنند و کساني که زمزمه‌هاي ديگري دارند، بدانند که متضرر خواهند شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg